МАОУ "Школа №42"
РАЗРАБОТКА УРОКА
по критическому мышлению
(автор: Мухарлямова А.Р.)
9а класс
2012-2013 учебный год
Стадия вызова
Questions:
What famous British people do you know?
Can you remember the names of British folk tales? What do you know about Robin Hood? Have you read any stories or watched films about him? Do you know the names of his friends? Составление кластера. Заполнение 2 первых колонок таблицы.
Стадия осмысления
Чтение текста «Робин Гуд».
Стадия рефлексии
‘Thin questions’
Who…
When…
What…
Was it…
‘Thick Questions’
Далее учитель предлагает учащимся подумать о том, что же нужно сделать, чтобы найти ответы на эти вопросы
Приложение 1
Robin Hood
KNEW |
WANT TO KNOW |
LEARNT |
|
|
|
Task 2. Find these words in the text and read the sentences with them:
Vocabulary
PROPER NAMES |
OTHER WORDS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Приложение 2.
Форма самооценки своей деятельности на уроке
My participation in the lesson (Мое участие в уроке)
|
My feelings and emotions during the lesson (Мои чувства и эмоции во время урока) |
My difficulties
(Мои затруднения) |
Valuable thoughts for me from the lesson (Ценные мысли от урока для меня) |
|
|
|
|
Стадия вызова
Questions:
What are the most famous American cities?
New York. Sentences. Составление кластера. Times Square. Musicals. Old American actors. Groucho Marx.
New words from the text.
Стадия осмысления
Чтение текста «».
Стадия рефлексии
‘Thin questions’
Who…
When…
What…
Was it…
‘Thick Questions’
Далее учитель предлагает учащимся подумать о том, что же нужно сделать, чтобы найти ответы на эти вопросы
New Vocabulary
English |
Example |
Russian |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Приложение 2.
Форма самооценки своей деятельности на уроке
My participation in the lesson (Мое участие в уроке)
|
My feelings and emotions during the lesson (Мои чувства и эмоции во время урока) |
My difficulties
(Мои затруднения) |
Valuable thoughts for me from the lesson (Ценные мысли от урока для меня) |
|
|
|
|